Fullt prosjektansvar for oppbygningen av vinduer i 35 land for Jack & Jones

Nonbye har hatt hele prosjektansvaret for oppbygningen av over 550 vinduer for utrullingen av høstkolleksjonen i 428 Jack & Jones-butikker. Oppgaven har nå kommet i mål som det første store detaljprosjektet i GLIMMA-regi.

Det nylig implementerte designet av butikkvinduene skal danne et grunnlag for kommunikasjonsplattformen til Jack & Jones de neste 18 månedene.

Resultatet er fantastisk. Med hjelp fra Nonbye og GLIMMA har vi skapt en perfekt kommunikasjonsplattform for å tiltrekke og overraske kundene våre.”

– Head of Jack and Jones Interior Store Desig, Jakob Slot

Utfordring

Det kan by på spennende utfordringer å hele tiden være i forkant av moten og de neste kolleksjonene for skiftende årstider, når man som Jack & Jones har butikker i 35 land og må gjennomføre kampanjen i alle disse. Derfor har Head of Jack and Jones Interior Store Design, Jakob Slot, en idé om å skape en skalerbar løsning som grunnlag for det fremtidige vindusdisplayet i alle land, som samtidig også kan sikre at de høye kvalitetskravene overholdes.

Over 550 vinduer er klare til høstsesongen

Den nye løsningen skulle implementeres for første gang i forbindelse med utrulling av høstkolleksjonen her i 2018, til omtrent halvparten av Jack & Jones-butikkene.

Etter at selve designet var utarbeidet, skulle en ekstern samarbeidspartner stå for klargjøringen av butikker i Canada, Qatar, Libanon, Tyrkia og det meste av Europa, slik at de levde opp til den høye standarden til en ”high-street fashion”-butikk.

GLIMMA som samarbeidspartner – Verdens største nettverk av eksperter på merkevare

Her falt valget på GLIMMA, og prosjektet er ledet av Nonbye i Odder (Danmark). Nonbye har stått for klargjøring og montering i alle butikker i Norden, mens partnere fra GLIMMA har gjennomført oppgaven i de øvrige landene.

Verdens største nettverk

”Det er det første store detaljprosjektet i GLIMMA-regi, og det har vært utrolig lærerikt for alle parter,” sier direktør Lars Nonbye.

GLIMMA er verdens største nettverk for implementering av merkevarer med over 1350 eksperter hos 400 partnere over hele verden. De åtte er gullpartnere, som hver har ansvaret for en region. Nonbye er ansvarlige for den nordiske regionen. Det gir en enorm kapasitet til å gjennomføre global utrulling av eksempelvis kampanjer, og samtidig en sikkerhet for at kvaliteten er på topp på alle nivåer.

Mange hundre briefinger

Ikke to butikker er like når det gjelder vinduene. For å kunne tilrettelegge for konstruksjonen av hvert enkelt vindu, slik at de lever opp til kundens krav og forventninger, har Nonbye besøkt mange av dem for å gjøre egne mål.

”På de resterende har vi fått informasjon direkte fra butikken, som vi i etterkant har kontrollmålt. Jack & Jones har nå en komplett, oppdatert oversikt over alle butikkene,” forteller den prosjektansvarlige hos Nonbye og fortsetter:

Styr på detaljer

”I noen butikker skal det brukes reoler som er opptil seks meter i bredde og høyde, og da er det avgjørende at vi kan få reolen inn gjennom vinduet. Andre steder har de kanskje glemt å fortelle oss at det er en dør midt på bakveggen i vinduet, noe som kan gi utfordringer når vi kommer for å montere. I tillegg kommer det mange forskjellige regler i for eksempel kjøpesentre for når du kan transportere varer inn i senteret. Det må vi også ha en oversikt over.

Krav til monteringen

Det er helt spesifikke krav til plassering og oppstilling av reolene. For eksempel må jakker som skal henges opp selvfølgelig ikke berøre bakken, noe som stiller krav til monteringen.”

Caseansvarlig

 

 

Lars Nonbye

Eksperter i implementering av merkevarer globalt

”Til arbeidet med kunder i GLIMMA-regi har vi også viet en rekke interne ressurser som har erfaring med nettopp det internasjonale perspektivet.”

Kontakt oss for mer informasjon.